Nyheter

noimage

Vil dere arrangere NIHF-cup 2017?!
NIHF ønsker at dette arrangementet skal bli mer tilgjengelig for alle i målgruppen. Vi ønsker derfor å gi lokallag over hele landet, enten enkeltvis eller to eller flere i samarbeid, mulighet for å søke om arrangementet.

Med dette håper vi å nå et større geografisk område, slik at flest mulig kan delta. Arrangørklubben(e) kan se fram til en fantastisk uke med herlig ungdom, stor aktivitet, god ridning, liv og røre, masse engasjement og nye bekjentskaper. Å ha et slikt arrangement i nærmiljøet kan også ha stor innvirkning på rekruttering og engasjement lokalt! 

NIHF-cupen er et lavterskeltilbud for ungdom mellom 13 og 21 år (junior og ungryttere). Fokuset ligger på trening, sosialt samvær og konkurranse. Cupen arrangeres annet hvert år (VM-året) i skoleferien. Arrangementet inneholder typisk tre dager med trening for instruktører innenfor gangarter, dressur, trail og flaggritt, en fridag med aktiviteter uten hest, og så to avsluttende dager med konkurranser. Deltakerne har vanligvis med seg egne hester.

Arrangørene må skaffe til veie følgende fasiliteter og ressurser:
Et anlegg med minimum en ovalbane og en dressurbane, der det også er mulig å sette opp bane til trail og flaggritt. Det er ønskelig, men ikke et krav, at det er passbane tilgjengelig.
Overnatting (klasserom, sovesal, ...) for deltakerne
Overnatting for lagledere, instruktører, dommere
Oppstalling for hestene, og plass til å sette opp kveer utendørs
Høy og tilgang til vann
Aktivitet til den hestefrie dagen
Kjøkken
Stevneutstyr for både gangartsdisipliner, trail og flaggritt
Dugnadsfolk
Lagledere (ca 1 per 5-6 deltakere), fortrinnsvis ikke mye eldre enn deltakerne
Biler og sjåfører om nødvendig, f.eks. til aktivitetsdagen
Brannvakt / nattevakt om nødvendig
Kjøkkenpersonale
Leirleder
Speaker til konkurransedagene
Bemanning til sekretariat
En representant fra NIHF / BUB skal være involvert i planleggingen av arrangementet, og BUB kan om ønskelig være behjelpelige med å skaffe dommere og NIHF-godkjente instruktører. En representant fra BUB skal også være tilgjengelig minimum på telefon hele uka arrangementet pågår.

NIHF v/BUB er ansvarlige for annonsering og påmelding via Sporti. Eventuelt overskudd eller underskudd deles 50:50 mellom NIHF og arrangøren(e). Arrangøren har også muligheter for inntekt gjennom bevertningsdelen samt i muligheten for å ha kiosk.

Søknaden sendes til bub@nihf.no innen 31/12, og må minimum inneholde informasjon om hvordan lokallaget / lokallagene vil oppfylle kriteriene over, samt priser for anleggsleie, mat, etc.. Skriv også om det er mulighet for å leie hester lokalt. Det totale budsjettet må gå i balanse ved 20 deltakere eller mindre.

Interesserte kan kontakte BUB v/Berit, Anne eller Liv for å få nærmere informasjon, eksempler på program, budsjett m.m. fra forrige NIHF-cup, el.l.. Søknadene behandles innen 15/1, og invitasjonen legges ut i Sporti innen 15/2. Vi oppfordrer også sterkt til at de som får tildelt arrangementet møter på NIHFs årsmøte og presenterer fasilitetene og opplegget.  

Publisert 08.11.2016   Skriv ut artikkelen   Bookmark and Share

Reporter :  admin
Source : 


Opphold i Australia?
Publisert: 22.06.2017
Er du over 20 år og erfaren med islandshester, da venter spennende oppgaver i Australia!
Avlsutstilling i Tresfjord avlyst
Publisert: 21.06.2017
Avlsutstillingen i Tresfjord 3. - 5. juli 2017, i forbindelse med Norgesmesterskapet for islandshest, er avlyst.
Dommerkurs i Gæðingakeppni
Publisert: 20.06.2017
I slutten av april, rett før Sørlandsmót, arrangerte NIHF i samarbeid med Hrani et dommerkurs i Gæðingakeppni.
Sikter mot månen
Publisert: 12.06.2017
Disse jentene vet hva de vil. De vil bli til stjerner på islandshesthimmelen.
Tidsskjemaet for avlsutstillingen på Fossanmoen 13. - 15. juni 2017 er nå klart.
Nytt hesteregister trådt i kraft
Publisert: 08.06.2017
Endring av hestepassforskriften har blitt vedtatt og begynte å gjelde fra 1. juni.
Til topps med Ugler i mosen
Publisert: 05.06.2017
Søstrene Malea (12) og Mariella (8) hadde selv hatt ideen til, designet og produsert, kostymet som gikk av med seieren under Kostymetølten søndag kveld.
Pinsestevnet 2017 går av stabelen 3. til 5. juni i Seljord. Her er invitasjonen - med dugnadshåndbok, dugnaslister og program!
  • x

Hovedsponsorer

Annonser

  • x
Utviklet av Cateno AS